Fandom

英雄联盟维基

艾希/背景故事

< 艾希 | 简体 | 繁體

1,180个页面创建
于此维基上
添加新页面
评论0 分享

您使用了广告屏蔽软件!

英雄信息 背景故事 游戏技巧 皮肤与轶事

背景故事编辑

通过她那魔法神弓射出的每一支箭矢,艾希证明了她是一个大师级的弓箭手。她总是很仔细的选择目标,等待最佳的时间,然后精准的突击。在追求弗雷尔卓德各部落的联合,将弗雷尔卓德建立成为一个强大的国度这件事之上,艾希付出了同样的专注,拥有同样精准的目光。

在还是孩童的时候,艾希就是一个梦想家。她总是为祖先们巨大的废弃的堡垒们而着迷不已,她也会花几个小时的时间在篝火旁聆听弗雷尔卓德传说中的英雄的故事。在这些故事之中,她最喜欢的就是关于阿瓦罗萨的传说,关于一位传奇性的著名的女王,曾经统一过弗雷尔卓德。尽管艾希的母亲认为她这样非常愚蠢,不过艾希发誓,总有一天她会统一冻原之上所有散落的好战的部落。艾希深知,如果她的人民能够统一起来,他们会再次走向辉煌。

  当艾希仅仅十五岁的时候,她的母亲在一次部落突袭交锋之中被杀害。突然间,艾希就继位了部落首领之职。为了保持她童年的梦想——统一弗雷尔卓德,她用尽心力不去想复仇的事。艾希耐心的劝说部落人民不要去复仇,她向人民宣布——血债血偿的日子结束了,不要打破持续到现在的和平。部落中的一些战士质疑艾希领导的能力,他们密谋要杀掉这位年轻的部落首领。

  这次刺杀行动发生在艾希一次例行狩猎的活动中,不过他们的计划被一只巨鹰的嚎叫声打断了。艾希猛然间回头看见她的人民,手持剑戟正在悄悄的靠近她。因为人数和实力差距,艾希选择了逃跑。狂奔了几个小时之后,她发现自己深入到了传说中的魔法堡垒之中,她的武器在逃亡中丢失了。当她听见巨鹰的又一声嚎叫时,艾希选择相信着陌生的生物。跟随着巨鹰的方向,艾希最终发现这只鸟落在了一堆碎石智商——那是一座古老的弗雷尔卓德墓冢。巨鹰最后深深的看了艾希一眼,伴随着啸声飞远了。艾希逐渐靠近那座墓冢,发现自己的呼吸渐渐变成了空气中的浮霜,温度也渐渐变得不自然的低了起来,寒冷沁骨。墓冢最上方的石块上标记着一个符文:阿瓦罗萨。

  刺客们逐渐逼近了,艾希拿起墓冢上的符文之石保护自己,这时候她发现了一样深藏在下面的物品:一支用冰雕刻而成的华丽的弓。艾希抓住这把弓,当冰霜顺着她的手蔓延的时候,她痛苦的哭号了起来,顺势将弓从它的安息之地带了出来。寒冷从这把神器的武器之中流向艾希的身体,唤醒了艾希体内巨大的沉睡已久的力量。

  艾希转向那些刺客,她举起弓,霎时间,从冰冷干燥的空气中,由意念形成了一支由纯冰形成的箭矢。仅仅一击之下,艾希就结束了这次叛乱。随后艾希小心翼翼的将墓冢之石放回了远处,她像阿瓦罗萨表达了对这份礼物的感谢之情,然后返回了部落。艾希的部落人民立刻认出了首领手中这把传说中的武器,认为这是远古弗雷尔卓德皇后对他们的祝福和庇佑。

  有了阿瓦罗萨的弓,和艾希的和平远见,她的部落很快就振兴了起来,成为弗雷尔卓德最大的部落。部落现在已经更名为阿瓦罗森,他们紧紧团结在一起,深信弗雷尔卓德有一天会统一起来,成为一个伟大的国度。

  “同一个部落,同一个族群,同一个弗雷尔卓德。”——艾希

台词编辑

Upon selection
"Smart choice!"
Movement/attacking
"Freeze!"
"Right between the eyes..."
"My aim is steady."
"You want some of this?"
"We must press on."
"Agreed."
"Swiftly now!"
Taunt
"Take a good look. It's the last you're going to get!"
Joke
"No, really. Put that apple on your head!"

Development编辑

Visual Upgrade – Ashe, the Frost Archer编辑

Announcement made by NeeksNaman.[1]

Summoners!

We've just rolled out a visual upgrade to one of your favorite champions: Ashe, the Frost Archer! This upgrade includes a full overhaul of Ashe's model, as well as a full complement of new emotes and animations. Additionally, you'll see some improved spell effects, particularly on her ultimate ability, Enchanted Crystal Arrow. We've even updated the splash art!

Here's a full list of new features coming in this visual upgrade for Ashe, the Frost Archer, and her existing skins:

  • An upgraded model.
  • New animations for Ashe's attacks, spells and emotes.
  • Improved spell effects, including an overhaul of her signature ability Enchanted Crystal Arrow.
  • Updated splash art to reflect the new changes.

We've rolled out these updates to Ashe's classic look as well as all her skins, so be sure to check out the stylish new digs in her wardrobe before you head out onto the battlefield.

Previous abilities编辑

Patch history编辑

V1.0.0.148:
  • Tooltips have been updated.

V1.0.0.142:

  • Hawkshot.png Hawkshot now displays the correct buff icon.

V1.0.0.140:

V1.0.0.133

  • Stats:
    • Base health increased to 474 from 438
    • Base armor increased to 14.9 from 12.7
    • Mana per level increased to 35 from 27
  • Volley.png Volley: cooldown reduced to 16/13/10/7/4 from 20/16/12/8/4
  • EnchantedCrystalArrow.png Enchanted Crystal Arrow: now grants vision while in flight.

V1.0.0.125:

  • Fixed a bug where FrostShot.png Frost Shot was not draining mana properly.

V1.0.0.123:

  • Fixed a bug where FrostShot.png Frost Shot would consume mana if Ashe canceled her autoattack early.

V1.0.0.121:

  • EnchantedCrystalArrow.png Enchanted Crystal Arrow:
    • Slow duration reduced to 3 seconds at all ranks from 3/4/5.
    • Cooldown increased to 100/90/80 from 75 at all ranks.
  • Added minimap range indicators for long range (non-global) spells such as Ashe 艾希Hawkshot.png Hawkshot.

V1.0.0.116:

  • Changed the general frost slow particle (ie: Ashe 艾希FrostShot.png Frost Shot) to significantly reduce frame lag.

V1.0.0.111:

  • Updated tooltips for Ashe.

V1.0.0.102:

V1.0.0.97:

  • Focus.png Focus will now display a buff showing how much extra crit chance Ashe has.

V1.0.0.94(b):

  • Volley.png Volley:
    • Range reduced to 1200 from 1300.
    • Damage reduced to 40/50/60/70/80 from 40/55/70/85/100.

V1.0.0.94:

  • FrostShot.png Frost Shot:
    • Slow changed to 15/20/25/30/35% from 10/18/26/32/38%.
    • It no longer stacks with Volley.png Volley.
  • Volley.png Volley:
    • Bonus damage increased to 40/55/70/85/100 from 40/50/60/70/80.
    • Attack damage scaling reduced from 150% to 100%.
    • It now fires 7 missiles instead of 9.
  • Plentiful Bounty Plentiful Bounty renamed to Hawkshot.png Hawkshot:
    • Hawkshot retains the passive gold gain on kill and can now be activated to shoot an invulnerable, untargetable scouting hawk toward a target location. The hawk will reveal terrain as it travels, and grant vision of the end area for 5 seconds.
    • Fixed a bug where it was slowing for too long at ranks 2 and 3.
    • Fixed a bug where it was stunning for more than the maximum stun duration.
    • Distance required to get a maximum duration stun increased.

V1.0.0.87:

  • Fixed a bug where Volley.png Volley was slowing more than it should.
  • Fixed a bug allowing Volley.png Volley and FrostShot.png Frost Shot slow to stack.

V1.0.0.86:

V1.0.0.82:

  • Fixed a bug where EnchantedCrystalArrow.png Enchanted Crystal Arrow was slowing attack speed.
  • Fixed a bug that allowed Ashe to hit the same target with multiple arrows from Volley.png Volley.

V1.0.0.63:

  • Fixed a bug where Volley.png Volley could hit a target multiple times per cast if the target was immune to buffs.
  • EnchantedCrystalArrow.png Enchanted Crystal Arrow no longer reveals Ashe to enemies that cannot see her.

V1.0.0.61:

    • Damage reduced to 250/425/600 from 300/500/700.
    • Max stun duration reduced to 3.5 from 4.5.
    • Slow duration changed to 3.5/3.5/3.5 from 3/4/5.

V1.0.0.32:

  • Updated particles.

V0.9.25.34:

  • New Ashe image on the Load screen.
  • Updated critical strike animations.

V0.9.22.15:

V0.9.22.7:

    • Max stun duration reduced to 4.5 from 5 sec.
    • Now applies slow to the primary target (for when the stun duration is low).
    • Added a minimum stun duration of 1 second.

V0.8.22.115:

June 26, 2009 Patch:

May 1, 2009 Patch:

  • FrostShot.png Frost Shot slow reduced to 10/17/24/31/38% from 10/18/26/34/42%.

April 25, 2009 Patch:

April 18, 2009 Patch:

April 11, 2009 Patch:

Alpha Week 7:

    • Damage reduced to 250/425/600 from 350/525/700.
    • Now stuns the hit target for up to 5 seconds, and deals half damage and slows nearby targets by 50% for 3/4/5 seconds.
  • Volley.png Volley cone distance reduced to 1300 from 1600.
  • Fixed a bug where Volley.png Volley was applying FrostShot.png Frost Shot with an incorrect slow percentage, and was gaining extra damage from Ability Power.
  • You can now cast spells which target the ground (like Ashe 艾希EnchantedCrystalArrow.png Enchanted Crystal Arrow) on the minimap.

Alpha Week 6:

Alpha Week 5:

Alpha Week 4:

Alpha Week 2:

参考资料编辑

更多维基

随机维基